Kan en voldsramt få fjernet en tilmeldt adressen?

Åbent forum til diskussion af vold, sorger, pårørende og mere.

Kan en voldsramt få fjernet en tilmeldt adressen?

Indlægaf Dorte » 24 jul 2009 13:58

Hvordan står man stillet i forhold til det med og kunne få fjernet en voldelig kærste/ mand´s adresse fra fælles bopæl?
Vi har jo altid fået besked på, at der er ingen der kan fjerne en anden person´s adresse, med mindre der er en fuldmagt.
Men kan det virkelig være rigtigt, at en mandsperson der har været i forhold med en kvinde, hvor denne mand udøver vold, trusler, chikane og psykisk terror, at kvinden ikke kan fjerne hans adresse, men blot skal finde sig i, at manden kan have lov til og gøre som det passer ham grundet det, at han bare ikke gider fjerne sin adresse - blot alene af den grund, at så kan han nemlig "lege" videre med kvinden, som det behager ham?

Håber jeg kan få svar i dette forum, da det er et kæmpe stort spørgsmål.....

Knuz fra Dorte
Dorte
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 13 jun 2009 22:26

Re: Kan en voldsramt få fjernet en tilmeldt adressen?

Indlægaf Sanne » 25 jul 2009 00:20

Kære Dorte

Man kan gå på folkeregistret og få den voldelige kæreste afmeldt, hvis han ikke selv har fået det gjort eller ikke vil gøre det.

Det er dog vigtigt at man oplyser på folkeregistret at man er udsat for vold fra denne person og at det bliver skrevet ned, husk at få en kopi at blanketten.

Derved kan kvinden også bedre få hjælp af politiet, hvis han forsætter med at genere hende.

God weekend til dig og dine.

Knus
Sanne
Tlf.: 60 14 01 01
Landsforeningen for Voldsramte Kvinder.
Sanne
 
Indlæg: 159
Tilmeldt: 26 jan 2009 11:44

Re: Kan en voldsramt få fjernet en tilmeldt adressen?

Indlægaf TrIs » 03 jan 2010 11:10

Man kan IKKE - som foreningen oplyser - få fjernet en person fra sin tilmeldte folkeregisteradresse, med mindre personen selv giver tilsagn på skrift. Hvis politiet bliver tilkaldt og DE finder det nødvendigt kan de BORTVISE den eventuelt truende partner i en periode på op til 6 timer.

Efterfølgende må den forurettede så indlede en sag ved politiet og anmelde personen for konkrete trusler eller hvad, der nu er tale om. Herefter tager POLITET stilling til hvorvidt, der skal optages rapport og indledes en sag, der kan udmunde i at den anmeldte person tildeles et TILHOLD, hvor det forbydes personen at opholde sig bestemte steder og/eller rette henvende sig til modparten.

I Politiets statistikker/Statistisk Årbog kan du få oplyst om hvor mange gange loven har været anvendt i praksis.

Men at påstå man kan fjerne en person uden videre ved at henvende sig på folkeregisret vidner desværre atter om foreningens useriøse indstilling til og uvidenhed om et ellers alvorligt emne. Forestil jer et kaos på de offentlige kontorer, hvis enhver "forurettet" kvinde/mand kunne løbe ned på Folkeregistret og råbe VOLD/TRUSLER og så få fjernet vedkommende. Heldigvis er praksis på området mere sikkert og skal altså afgøres ved domstolene og ikke en vilkårlig kontorfunktionær, der bliver dikteret hvem de skal slette på adressen af en (MÅSKE) lettere hysterisk eller forsmået samlever(-ske)
TrIs
 

Re: Kan en voldsramt få fjernet en tilmeldt adressen?

Indlægaf Djurslingen » 03 jan 2010 22:35

Tris.../regner absolut med du er en kvinde, din slags fremtræden er set andre steder end her/
Kan ikke se hvad du laver her? Du fremkommer kun med chikane af højeste grad..
Kan så fortælle at man som den der står på lejekontrakten/ejerskab, kan få fjernet andre der ikke tilhøre familien på bopælen.. Ellers kan man jo bare tilmelde sig hvorsom helst. Sådan er loven faktisk
Djurslingen
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 14 dec 2009 23:56

Re: Kan en voldsramt få fjernet en tilmeldt adressen?

Indlægaf TrIs » 04 jan 2010 07:15

Det er selvfølgelig korrekt at står du som ENE-lejer eller ENE-ejer på matriklen, så kan du får fjernet/slettet alle, der ikke tilhører familien. Korrekt. Og undskyld min/vores forglemmelse. Men står begge på lejekontrakten/skødet, så kan det ikke lade sig gøre ved en almindelig henvendelse til folkeregistret eller for den sags skyld politiet Beklageligvis. Og en afmelding fra folkeregisteradressen er jo desværre heller ikke ensbetydende med, at den fjernede rent faktisk ikke opsøger adressen igen.
Tristan og Isolde
TrIs
 

Re: Kan en voldsramt få fjernet en tilmeldt adressen?

Indlægaf Sanne » 05 jan 2010 00:38

Hej TrIs

Jeg vil oplyse, at selv om at begge står på lejekontrakten/skødet, kan man ved en helt almindelig henvendelse til folkeregistret få fjernet/slettet voldsudøveren.

Dette ved jeg af egen erfaring.

De bedste hilsner
Sanne
Sanne
 
Indlæg: 159
Tilmeldt: 26 jan 2009 11:44

Re: Kan en voldsramt få fjernet en tilmeldt adressen?

Indlægaf Sanne » 05 jan 2010 21:05

Hej Isolde og Tristan

Min tid er til andet end at modargumentere en løgn.
Kom med konkrete beviser på Jeres påstande.

For fremtiden vil jeg bede Jer, om kun at skrive på hjemmesiden, om relevante ting til gavn for voldsramte kvinder og deres børn.

Alt andet vil blive slettet.

De bedste hilsner Sanne
Sanne
 
Indlæg: 159
Tilmeldt: 26 jan 2009 11:44

Re: Kan en voldsramt få fjernet en tilmeldt adressen?

Indlægaf TrIs » 11 jan 2010 07:25

Kære Sanne.

Med hensyn til at bevise vores påstande ifm reglerne for at få slettet personer på adressen kan vi kun - igen - henvise til retsplejeloven. Har nogen i kommunalt/offetligt regi fjernet en person på anden persons opfordring er det en ulovlig handling og der er enten tale om neglekt, uvidenhed eller embedsmisbrug. Beklager, men sådan er loven nu engang

TrIs
TrIs
 

Re: Kan en voldsramt få fjernet en tilmeldt adressen?

Indlægaf Trille30 » 29 jan 2010 11:55

Jeg har selv stået i situationen, og det viste sig faktisk at være en længere kamp. Det er nemlig i følge lovgivningen ikke så simpelt at flytte adressen på et andet menneske. Folkeregisteret indkaldte pågældende mand til samtale flere gange, hvor han blot udeblev. Det endte dog med at min eksmand til sidst flyttede adressen selv. Men kontakt folkeregisteret i din kommune og lad dem overtage. Min eksmand gjorde det jo kun for at sørge for at jeg ikke kunne få boligsikring osv. Dette skal du huske at søge også selvom hans adresse ikke er flyttet endnu, for så får du med tilbagevirkende kraft....
Trille30
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24 jan 2010 22:16


Tilbage til Offentligt forum

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst

cron